Specjalistyczny Szpital
im. dra Alfreda Sokołowskiego
w Wałbrzychu
Pokaż menu

Rada społeczna

Przy Szpitalu działa Rada Społeczna, która jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego samorząd województwa dolnośląskiego oraz organem doradczym dyrektora Szpitala. Radę Społeczną powołuje, odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie Sejmik Województwa Dolnośląskiego.

Kadencja Rady Społecznej trwa 4 lata.

W skład Rady Społecznej wchodzi 5 osób, w tym: przedstawiciel Wojewody Dolnośląskiego, przedstawiciel samorządu wojewódzkiego, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Skład członków Rady Społecznej Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego w Wałbrzychu: kadencja 2025 – 2029:

  1. Adam Jaśnikowski –   Przewodniczący Rady Społecznej, przedstawiciel Marszałka Województwa Dolnośląskiego
  2. Kacper Nogajczyk - Zastępca Przewodniczącego Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
  3. Mirosław Lubiński – członek Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
  4. Beata Moskal-Słaniewska – członek Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
  5. Piotr Kraczkowski – członek Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego

Do zadań Rady Społecznej należy:

1. Przedstawienie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:

  1. zbycia aktów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
  2. związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
  3. przyznania dyrektorowi Szpitala nagród,
  4. rozwiązanie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z dyrektorem Szpitala.

2. Przedstawienie dyrektorowi Szpitala wniosków i opinii w sprawach:

  1. planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
  2. rocznego sprawozdania z planu finansowego w tym planu inwestycyjnego,
  3. kredytów bankowych lub dotacji,
  4. podziału zysku,
  5. zbycia aktów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
  6. regulaminu organizacyjnego.

3. Dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.

4. Opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej.

5. Wykonanie innych działań określonych w ustawie i Statucie Szpitala.