Rada społeczna
Przy Szpitalu działa Rada Społeczna, która jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego samorząd województwa dolnośląskiego oraz organem doradczym dyrektora Szpitala. Radę Społeczną powołuje, odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie Sejmik Województwa Dolnośląskiego.
Kadencja Rady Społecznej trwa 4 lata.
W skład Rady Społecznej wchodzi 5 osób, w tym: przedstawiciel Wojewody Dolnośląskiego, przedstawiciel samorządu wojewódzkiego, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
Skład członków Rady Społecznej Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego w Wałbrzychu: kadencja 2025 – 2029:
- Adam Jaśnikowski – Przewodniczący Rady Społecznej, przedstawiciel Marszałka Województwa Dolnośląskiego
- Kacper Nogajczyk - Zastępca Przewodniczącego Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
- Mirosław Lubiński – członek Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
- Beata Moskal-Słaniewska – członek Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
- Piotr Kraczkowski – członek Rady Społecznej, przedstawiciel Samorządu Województwa Dolnośląskiego
Do zadań Rady Społecznej należy:
1. Przedstawienie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:
- zbycia aktów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
- związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
- przyznania dyrektorowi Szpitala nagród,
- rozwiązanie stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z dyrektorem Szpitala.
2. Przedstawienie dyrektorowi Szpitala wniosków i opinii w sprawach:
- planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
- rocznego sprawozdania z planu finansowego w tym planu inwestycyjnego,
- kredytów bankowych lub dotacji,
- podziału zysku,
- zbycia aktów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
- regulaminu organizacyjnego.
3. Dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.
4. Opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej.
5. Wykonanie innych działań określonych w ustawie i Statucie Szpitala.