Specjalistyczny Szpital
im. dra Alfreda Sokołowskiego
w Wałbrzychu
Pokaż menu

Inne informacje

Pacjent przyjmowany na Oddział powinien posiadać przy sobie:

a) przybory toaletowe,

b) piżamę,

c) obuwie domowe,

d) kubek, sztućce,

e) leki i inne środki medyczne, które zażywa w związku z chorobą inną niż powód przyjęcia do szpitala.

Pacjenci przebywający na oddziale nie powinni dawkować samodzielnie leków.

Przy przyjęciu na oddział pacjenci, którzy stosują dodatkowe leki powinni je oddać personelowi medycznemu oddziału.

Odwiedziny

Odwiedziny i kontakt telefoniczny z chorymi możliwy jest codziennie. W szczególnie uzasadnionych przypadkach decyzję o ograniczeniu możliwości kontaktu z chorym może podjąć ordynator oddziału, lekarz dyżurny.

W czasie odwiedzin odwiedzający zobowiązani są do zachowania ciszy i porządku w szpitalu.

Pielęgnacja rany pooperacyjnej w domu:

· Należy bezwzględnie zastosować się do zaleceń lekarskich dotyczących pielęgnacji rany, umieszczonych na karcie wypisowej ze szpitala.

· Rana pooperacyjna zamknięta jest szwami, które zostaną usunięte w czasie wizyty kontrolnej w Poradni, zazwyczaj w 7- 14 dobie po zabiegu operacyjnym.

· Rana pooperacyjna przed wypisem ze szpitala zabezpieczona zostanie jałowym opatrunkiem, należy go zmieniać z częstotliwością zaleconą przy wypisie oraz w sytuacji zabrudzenia, przypadkowego zamoczenia lub zawilgocenia przez wysięk płynów z rany.

· Nie należy odklejać opatrunku w celu obejrzenia rany.

· Jeżeli istnieje konieczność zmiany opatrunku, to należy wykonać to w sposób higieniczny, przy użyciu jałowych materiałów zakupionych w aptece, stosując rodzaj opatrunku zalecony przy wypisie. Przed zmianą opatrunku należy dokładnie umyć ręce wodą z mydłem.

· W domu należy szczególnie starannie dbać o higienę całego ciała poprzez codzienną kąpiel pod prysznicem. Nie używać gąbki. Woda nie powinna być ani zbyt gorąca ani zbyt chłodna. Ciało należy osuszać czystym ręcznikiem, bieliznę osobistą i odzież przylegającą do opatrunku zmieniać codziennie na czystą.

· Do czasu zagojenia rany należy unikać kąpieli w wannie.

· Jeżeli upłynęło 48 godzin od zabiegu, to ranę operacyjną na czas brania natrysku można odsłonić i delikatnie umyć wodą z mydłem, spłukać, osuszyć, a następnie zdezynfekować preparatem niealkoholowym np.: Octeniseptem - pod warunkiem, że personel oddziału ( lekarz lub pielęgniarka ) nie zalecił innego sposobu postępowania z raną.

· Niewielkie mrowienie, lekki obrzęk i zaczerwienienie w ranie nie powinny budzić niepokoju. Są zjawiskiem naturalnym w procesie gojenia. Jeżeli natomiast wystąpi duży obrzęk i zaczerwienienie, zwiększone ucieplenie rany, wysięk lub rozejście się brzegów rany oraz nasilony, pulsujący ból, należy niezwłocznie zgłosić się do Poradni Przyszpitalnej

· Aby zapobiec przebarwieniu blizn pooperacyjnych przez pierwszy rok po zabiegu  unikajcie Państwo kąpieli słonecznych

 

Opieka duszpasterska

Pacjenci hospitalizowani na oddziałach szpitala mają zapewnioną opiekę duszpasterską. Osobom przebywającym w szpitalu przysługuje prawo do uczestnictwa w czynnościach i obrzędach religijnych oraz wypełniania obowiązków religijnych i obchodzenia świat religijnych, zgodnie ze swoim wyznaniem.

Nabożeństwa odbywają się:

w kaplicy przy ul. Sokołowskiego

w niedziele o godz. 10.00

oraz

w kaplicy przy ul. Batorego 4

w niedzielę i święta o godz. 10.30

w dni powszednie o godz. 18.00

W każdym oddziale są dostępne numery telefonów do duszpasterze innych wyznań.

Ważne informacje

Do dyspozycji pacjentów i osób odwiedzających w szpitalu pozostają:

  • Kiosk z prasa, artykułami kosmetycznymi i higienicznymi,

  • Kiosk z artykułami spożywczymi, napojami chłodzącymi,

  • Bufet proponujący pacjentom gotowe kanapki, ciasta, pieczywo, napoje zimne i gorące, sałatki oraz zestawy śniadaniowe i obiady,

  • Sklep ze sprzętem ortopedyczno-rehabilitacyjnym, realizujący wnioski NFZ,

  • Na korytarzach przy oddziałach znajdują się aparaty telefoniczne dla pacjentów oraz aparaty do napojów gorących,

  • Parking dla pacjentów i osób odwiedzających

Pracownik socjalny

Przyjmuje zgłoszenia pacjentów nie mających zapewnionej opieki poszpitalnej ze strony rodziny oraz znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej:

codziennie od godz. 7.00 - 14.35

telefon: 74/64-89-602

U w a g a !

Informacje o sanie zdrowia pacjenta udziela ordynator oddziału, lekarz prowadzący.

Nie udzielamy telefonicznej informacji o stanie zdrowia pacjenta.

Prosimy o wskazanie bliskiej osoby, upoważnionej do wglądu do dokumentacji medycznej i uzyskanie informacji o stanie zdrowia.